A Peugeot ismét villámgyors Le Mans-ban
A gyári és privát 908 HDi-k negyedszer iskolázzák le a mezőnyt a verseny előtti időmérőn. A verseny viszont 24 órás és a gyári Audik sem lassúak.
A francia fölény már-már nyomasztó méreteket öltött: az időmérő első négy helyét a Peugeot dízel-versenygépei foglalják le: Sebastian Bourdais a 3-as számú autóval az első, Alexander Wurz az 1-es rajtszámúval a második, Stephan Sarrazin a 2-es rajtszámúval a harmadik leggyorsabb volt, és hogy teljes legyen a kép, az Oreca csapat 908-asa futott be a negyedik helyre. Az Audik közül a 9-es rajtszámú Rockenfellerrel csak az ötödik, a 7-es McNish-sel a 6. lett.
A Peugeot előnyére jellemző, hogy leggyorsabb autójuk több mint 2 másodpercet vert a leggyorsabb Audira – azaz ha ez a különbség a verseny végéig megmarad, a tavalyi, 382 körös versenyhosszt figyelembe véve bő három kör előnyt hozna a franciáknak. Sokszor bebizonyosodott ugyanakkor, hogy Le Mans nem pusztán a gyorsaságról szól: a Peugeot eddigi négy edzéselsőségéből csak egyet tudott győzelemre váltani. 24 óra alatt az autók megbízhatósága és a szerencse is legalább annyit számít, mint a kiváló köridők. A pályán nehezen összeszedett előnyt akár egy rossz helyen bekövetkező defekt vagy egyetlen hibás alkatrész is semmissé teheti, így az idén sem mernénk azt mondani, hogy a meccs lefutott.
Az idén a Totalcar is jelen lesz Le Mans-ban: Vályi Pista alighanem alapos beszámolóval tér majd vissza a sportkocsiversenyzés öreganyjának kebeléről.