Megjött a koreai Porsche-gyilkos

2010.06.15. 17:43

A Spirra vérbeli középmotoros sportautó, azaz az lesz, ha megindul a gyártás. Az első prototípust még 2001-ben mutatták be, de a fejlesztés sokáig húzódott, és egy tulajdonosváltás is tovább késleltette a premiert. Most azonban úgy tűnik, semmi nem akadályozza tovább a Spirra forgalmazásának beindítását.

Az alacsony, középmotoros modell ránézésre lehetne akár egy brit manufaktúra terméke is. Jó arányú, de nem különösebben érdekes külsejű jármű, viszonylag egyszerű, de hatékony műszaki tartalommal. Az acélcső váz, a szénszálas műanyag karosszériaelemek és a keresztlengőkaros futómű kombinációja sokszorosan bevált, és az elmúlt kilenc évben nyilván volt idő kicsiszolni a megfelelő hangolást is. Meglehetősen szokatlan módon igen széles teljesítményspektrumot kínál az Oullim névre átkeresztelt gyártó, az egykori Proto Motors. Minden változatba ugyanaz a 2,7 literes, Hyundai-V6-os kerül: az alapkivitelbe módosítás nélkül szerelik a 175 lóerős motort, így ez a változat legfeljebb 212 km/h-val haladhat. A következő lépcsőfok egy kisnyomású turbóval felszerelt, 330 lovas változat, majd egy nagyobb turbós átalakítás következik 420 lóerővel, a csúcsváltozat számára pedig egy ikerturbós hathengerest fejlesztettek ki, kerek 500 lóerővel. A leggyorsabb Spirra már 3,5 másodpercen belül gyorsul 100 km/h-ra és akár 310 km/h-val is haladhat.

A Spirra elsősorban persze Dél-Koreában számíthat nagy népszerűségre – hiszen eddig csak hatalmas importvámokkal sújtott importsportkocsik közül válogathattak a potenciális vásárlók –, de úgy tudjuk, az Oullim megpróbálkozik a típus exportjával is. A gyártás egy hónapon belül megindul és még a nyár folyamán leszállítják az első szériapéldányokat, miután a napokban minden hatósági engedélyt megszereztek a forgalomba állításhoz. A típus persze nem lesz olcsó: a leggyengébb változat átszámítva bő 22 milliós ára elrettentő lehet, bár az évi 100 darabos gyártás mellett nem csoda, hogy nem jön ki olcsóbban.