Eltűnnek a Volkswagen motoros Mitsubishik

2010.06.27. 07:26 Módosítva: 2010.06.27. 07:26

Még az idén leváltják a japánok a kétliteres TDI-ket saját fejlesztésű csodadízeljükkel. 1,8 literes létére egész erőteljesnek tűnik a DI-D elnevezésű négyhengeres, amelyet már az idén több típusban is viszontláthatunk.

A közös nyomócsöves befecskendezésű, hengerenként négy szelepes turbómotor változó geometriájú turbófeltöltővel 150 lóerős, és 300 Nm maximális nyomatékot ad le, ami nem esik messze az eddig használt VW dízel paramétereitől. A japánok ez utóbbiból a 140 lóerős, és 310 Nm nyomatékú változatot kapták. Az új dízel az ASX hobbiterepjáróban jelenik meg elsőként, ahol az ígéretek szerint 5,5 literes átlagfogyasztást produkál 100 km-en, és 145 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátási átlagot. Az év végére azonban megérkezik az egyszerűsített változat, fix turbóval, 115 lóerővel, amelyet az Európába szánt Lancer és a Grandis modellekbe is beszerelnek.

A Mitsubishi az új motor révén ugyan nemigen várhat jelentős eladás-növekedést, viszont az eladott autókon többet kereshet, hiszen a vásárolt dízelmotorok jóval drágábbak, mint a saját gyártásúak. A japán gyártó persze évtizedek óta kínál dízelmotoros modelleket, amelyekhez először a Renault, majd a VW, legújabban pedig a Peugeot szállított korszerű motorokat.