Üsd, vágd Citroën

2010.07.05. 06:03

Nemrég teszteltük a DS3 utcai turbós változatát, és aki ült benne, mindenki bólogatott: nagyon rendben van a kisautó. A rali-világbajnokság utóbbi éveiben sziporkázó Citroën most olyan, mindenki számára megvehető versenyautót készített belőle, amely alkalmasnak tűnik arra, hogy az új R3T kategóriában is nagyot taroljon.

Felcicomázott külső ide vagy oda, ez nem diszkóautó. Elektronikus vezérlésű, hatsebességes félautomata szekvenciális váltót kapott, ami a boltban megvehető versenyautók között nagy újdonságnak számít. A motor 210 lóerős csúcsteljesítménye és 350 Nm-es nyomatéka első hallásra ugyan nem tűnik szédületes értéknek az 1,6-os motortól, de a szabályok által megkövetelt 29 mm-es turbószűkítőt figyelembe véve tiszteletre méltó adat. Nyilvánvaló, hogy összkerekes raliautókkal nem kelhet versenyre, de az önzáró differenciálművel megsegítve valószínűleg kevés elsőkerekes ellenfele lesz.

Állítható futómű, versenyfékek, hegesztett bukókeret: az extralista hosszú. A versenykészen vagy készletben megvásárolható DS3 R3 mintegy 500 alkatrészében tér el a széria változattól, de figyelemre méltó, hogy nem csak a karosszéria és a motorblokk, hanem a komplett szívó- és kipufogórendszer, de még a turbó és a befecskendező szelepek is megegyeznek a sorozatgyártású autóéval. Így elképzelhető, hogy állításuknak megfelelően valóban elérhető áron fogják adni – persze versenyautókhoz mérve.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.