Már száguld a Citroen Survolt

2010.07.07. 17:42 Módosítva: 2010.07.08. 08:01

Sok tanulmányautó soha nem lesz több üres héjnál, de a Survoltnak jobb sorsot szántak a tervezői. A beígért elektromos hajtáslánc elkészült, sőt, Le Mans-ban ki is próbálták, mit tud.

A feltűnően rövid kupészerűségről a menetpróbán ugyan lemaradtak az ajtók, de a tesztet végző Vanina Ickx nemigen zavartatta magát ettől: az aszfaltra engedte a két villanymotor által szolgáltatott 300 lóerőt, amely az 1150 kg tömegű karosszériát 5 másodperc alatt gyorsította 100 km/h-ra, és 260 km/h-s végsebességig röpítette. A valódi Le Mans-i 24 óráson persze nem tudna végigmenni a gép, hiszen a Li-ion akkumulátorok újratöltése az energiát alaposan beosztva is csak 200 kilométerre elegendő. Az újratöltés pedig 2 órát vesz igénybe gyorstöltővel és 10-et a szabványos, 220 voltos fali csatlakozóból.

A Citroen elsősorban persze önreklámnak szánta a tesztfutamot, de így épp azokat az adatokat hallgatták el, amelyekre a leginkább kiváncsiak lettünk volna. Azaz hogy egy valódi versenyző kíméletlen keze között hány kilométert tud megtenni egy ilyen, igazán sportos elektromos jármű.