Szedánnal, 370 felett

2010.08.17. 06:43

A speciálisan átalakított BMW M5-össel tovább javították az utcai négyajtósok sebességi rekordját. A G-Power Hurricane RR persze nem sokkal gyorsabb, mint elődje, a Hurricane RS: a javulás csupán 4,6 km/h.

Éveken át a Brabus átalakított Mercedesei bérelték a leggyorsabb széria négyajtós trónját, de a BMW-specialista G-Power most egyértelműen átvette az uralmat. A legújabb bajnok az M5 alapú Hurricane RR, amely kerek 800 lóerős és 800 Nm nyomatékú, ikerfeltöltős V10-es motorja révén 4,35 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 9,5 alatt 200-ra. Ezzel sikerült 372 km/h-s sebességi rekordot felállítani, utolérve a McLaren F1 2005-ig fennálló abszolút rekordját az utcai autók között. Ráadásul a G-Power a rekorder autót elvben bárkinek megépítheti, viszonylag elfogadható, 252 ezer eurós áron, bár nehezen tudjuk elképzelni azt az embert, aki a kompresszoros BMW képességeit akár német autópályán képes vagy hajlandó lenne maradéktalanul kihasználni.

A G-Power és a Brabus kis házi vetélkedése még folytatódhat, mintegy 3 évig – akkor viszont jön egy olyan modell, amely várhatóan minden rekordot megdönt: a Bugatti 16C Galibier szuperszedán a maga bő ezer lóerejével elvben 380 km/h-nál is gyorsabban haladhat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.