Lamborghinibe ül Michelisz Norbi

2010.08.19. 17:34

A hét végén itthon áll rajthoz a túrakocsi-világbajnokság egyetlen magyar résztvevője, méghozzá egy számára is ismeretlen sportkocsival. A fronthajtású Seat Leon után nagy váltás a V10-es, összkérék-hajtású Gallardo, amelyet Norbi a Lamborghini Blancpain Super Trofeo három, 40 perces futamán kergethet. A Lamborghini hivatalos márkakupája a Le Mans Series hungaroringi, 1000 kilométeres versenyének betétfutamaiként érkezik Magyarországra a hét végén.

A váratlan beugrás Michelisz Norbi számára sem közömböz, amint ez a saját csapata által készített interjúból kiderül:

A hétvégén a Lamborghini Blancpain Super Trofeo mezőnyében állsz rajthoz Milyen érzésekkel készülsz a hétvégére?

Iszonyatosan várom, meg kell mondanom őszintén. Mindig vágytam rá, hogy egy ilyen erős autóval versenyezhessek. Ez egy igazi különlegesség, ilyen autóval az embernek nem minden nap van alkalma nem, hogy utcán, hanem még versenypályán körözni. A hétvégén nincs rajtam nyomás, azt várom magamtól, hogy jól sikerüljön a hétvége, azon túl, hogy élvezni is fogom az első pillanattól az utolsóig.

Néhány évvel ezelőtt vezettél már Lamborghinit, ha nem is egy igazi példányt. Valóság lett az álomból?

A GTR című számítógépes játékban a Murciélago volt az egyik legvezethetőbb és legélvezetesebb autó, bár az hátsókerék meghajtású volt. Mindig is imádtam az ilyen típusú autókat. A GTR a második komoly szimulátor volt, amivel játszottam, nagyon sokáig megragadtam ott. Szimulátoron nagyon élveztem ezt az 5-600 lóerő körüli autótípust, úgy gondolom, hogy élőben a négykerék-meghajtás még izgalmasabb lesz.

A túraautók kapcsán leginkább az elsőkerék-meghajtáshoz vagy szokva. Mit vársz a négykerék-meghajtású Lamborghini Gallardo Super Trofeótól?

Kicsit szerencsésebb, hogy nem rögtön hátsókerekes, hanem lesz egy pici átmenet, nekem talán segít valamennyit. Ahhoz kevés lenne az idő, hogy a hátsókerekest megtanulja az ember. Úgy gondolom, hogy az autót nem ismerők felé jelzésértékű, hogy négykerék-meghajtású. Pontos információim még nincsenek, de óriási élmény lesz menni az autóval.

Tavaly óta jellemzően külföldön versenyzel, de előtte sokat mentél a Hungaroringen. Mit jelent számodra a hazai pálya?

Fura a Hungaroring ritmusa, azt mondanám, hogy nincs is igazi ritmusa. A pályaismerettel egyáltalán nem lesz probléma, körülbelül fel tudom mérni, hogy mik lesznek az ívek és fékpontok egy ilyen nagyon erős autóval is. Nem azt mondom, hogy a rendelkezésre álló körülbelül 40 perc szabadedzés elég lesz, de mindenképpen jobb, hogy a Hungaroringen mehetünk mint bármely más pályán.

A pályafutásod szempontjából miként tekintesz a hétvégére?

Alapesetben nem az ilyen jellegű versenyzésben képzelem el a jövőmet. Érhet bármi még a továbbiakban, de a közeljövőben a zártkarosszériás autók között a sprintversenyekben látom a folytatást. Ezért is mindenképpen megpróbálom az emlékezetembe vésni a hétvége minden egyes pillanatát, nagyon várom már.