Mire jó egy Ferrari roncs?

2010.08.19. 15:24

A ritka sportkocsi még porrá tört orral is többet ér, mint hogy csak úgy kihajítsák egy roncstelepre. Tulajdonosa inkább új feladatok elvégzésére készítette fel.

Richard Loose, az Enzo gazdája még 2006-ban törte meg az autót egy amerikai túraversenyen, és akkor úgy nézett ki, soha nem lesz már belőle működőképes jármű. A megroppant karbonszálas elemeket ugyanis képtelenség tökéletesen javítani, olyan minőségben legalábbis biztosan, hogy újra utcára mehessenek vele. A megoldás így az lett, hogy az Enzo egy alapos átdolgozás során sebességi versenyautó lett: az idén, a Bonneville Speed Weeken bukkant fel újra. Az ötlet és a lelkesedés persze nem lett volna elég, ha nincsenek eredeti Enzo tartalék alkatrészek, ilyet szerezni pedig nem egyszerű, de Loose-nak szerencséje volt: megkapta azokat az elemeket, amelyek az egyedi Pininfarina P4/5 prototípus alapjául származó Enzo eredeti ruháját alkották.

Az eredeti, hatliteres, V12-es motor nem sérült a balesetben, de az új szerepkör miatt növelni kellett a teljesítményét. Így két turbófeltöltőt kapott, amelyekkel a teljesítménye 660-ról 850 lóerőre növekedett, de néhány másodpercre 1000 ló fölé is kergethető. Az autó orr-részét is úgy építették újjá, hogy kisebb légellenállást gerjesszen: a formula versenyautókéhoz hasonló hosszú orrot kapott, és persze a Bonneville-ben használt autók elhagyhatatlan kellékét, a tömör felnigarnitúrát is felszerelték.

Egyelőre nem tudni, hogy mire lesz elég a telivér olasz technika a sóstó medrében, de a tervezők szerint az Enzo az új orr miatt 480 km/h-ig aerodinamikailag stabil marad, azaz minden azon múlik, hogy mennyire tudják kihasználni az autóban rejlő potenciált. Teljesítménye alapján valószínű, hogy 400 km/h feletti csúcssebesség érhető el a géppel.