Az Opel kiszabadul

2010.08.31. 15:14

Évtizedek óta csak Európában árusították a villámjelvényes autókat, de most változik a helyzet. A General Motors azt tervezi, hogy néhány exportpiacon is bevezeti a márkát, hátha tőkét tudnak kovácsolni az európai származásból.

Az elsődleges célpont Kína, ahol a GM eddig a Buick és Chevrolet márkákkal volt jelen. Itt az Opel jelvényt kizárólag importált autókon használják, és egyfajta prémiumtermékként próbálják eladni. Próbaképpen néhány helyen már tavaly kapható volt néhány Opel – összesen 4000 darabot adtak el Kínában –, ami az importvámok miatti magas ár miatt érthető is. „Néhány kínai szereti az európai gyártású autókat, és hajlandó is megfizetni az árukat. Az Opellel őket céloztuk meg” – mondta a német GM részleg szóvivője.

Az Opel azonban nem áll meg Kínánál: a közeljövőben Ausztráliában, néhány távol-keleti országban és Dél-Amerikában is bemutatják egyes típusaikat, abban a reményben, hogy találnak rájuk egy-két különlegességre vágyó vásárlót. Nagyon komoly eladásokat itt sem várnak, de még így is megérheti az üzlet, hiszen használhatják a helyi Holden- vagy Chevrolet-kereskedéseket, és az egységes műszaki tartalom miatt a szervizháttér megszervezése sem okozhat gondot.