Manhart M6XR: nagy seggű sprinter

2010.09.08. 07:03

Kövér emberből aligha lesz rövidtáv-futó bajnok, de csak azért, mert nem képes dupla tüdőt és dupla szívet növeszteni. Autóknál másképp van: több mint két tonnával is le lehet nyomni a legtöbb sportkocsit, csak töltőnyomás kérdése.

A német Manhart műhely a BMW X6 M-et vette kezelésbe. Az alapmodell sem épp lusta a maga 555 lóerejével és 678 Nm-es maximális nyomatékával, de a tuningmesterek munkája nyomán 687 lóerőt sikerült kihozni a 4,4 literes V8-asból. Ez a teljesítmény pedig bőségesen elegendő, hogy villámgyorssá tegye a terepkupét, annak ellenére, hogy a tömege 2380 kilogramm, üresen. Az M6XR Biturbo 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a csúcssebessége 319 km/h, ami egy ekkora darab esetében több mint félelmetes. Kanyarban ugyanis biztosan érezhető az ólomsúly, a 23-as felnik és a 315/25-ös – azaz lényegében láthatatlanul alacsony oldalfalú – gumiabroncsok és a 30 mm-rel lejjebb süllyesztett tömegközéppont ellenére. A lassítással ugyanakkor aligha lesz probléma: az első féktárcsák 395 mm átmérőjűek, és hatdugattyús nyereg harapja mindkettőt, míg hátul 375-ös tárcsák és négydugattyús nyergek dolgoznak.

A csomagnak a fentieken túl része egy teljes átkárpitozás belül, valamint új, simább vonalú és nagyobb légbeömlőkkel ellátott lökhárítók, bár az autó külseje így sem sejteti, hogy micsoda tűzijáték várható, ha valaki tövig tiporja a gázpedált. A Manhartnak azonban nem elég ennyi: már kitűzték a következő célt, a nyolchengeresből szeretnének több, mint 700 lóerőt és 900 Nm-t kihozni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.