2010.09.09. 12:11

Volt egy kis szünet, miután az importőr becsődölt, de a GM tovább gurítja a nagy követ felfelé a hegyen.

A General Motorsnak, miután megszabadult a Saabtól, szüksége volna egy használható prémiummárkára Európában, és nem nagyon maradt más választása, mint hogy tovább erőltesse a Cadillac itteni eladását. Egy sikertelen próbálkozáson már túl vannak az amerikaiak: néhány éve egy holland cégen keresztül kezdték forgalmazni a Cadillac és a Corvette márkákat. De annak ellenére, hogy bevetették a csak Európának szánt BLS-t, amely valójában egy átszabott Saab 9-3-as volt, az eladások nem érték el azt a szintet, ahonnan akár a forgalmazás költségei megtérültek volna – nem csoda, hogy a megbízott külső céget a sírba vitte a gazdasági válság előszele.

A GM most a saját kezébe veszi az irányítást: a Párizsi Autószalonon nagy ünnepséget tartanak a Cadillac ismételt bevezetése alkalmából, és leleplezik a Corvette-motoros, 564 lóerős CTS-V Coupét – hátha ezzel sikerül végre a márkára irányítani a figyelmet. Az amerikai típusok európai bevezetése azonban csak félmegoldás. Amíg nem lesznek valóban az európai igényeket figyelembe vevő modellek a kínálatban, addig a Cadillac legfeljebb egy egészen szűk réteg számára jelenthet alternatívát az Audikkal, BMW-kkel és Mercedesekkel szemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.