2010.09.20. 15:27

Úgy tűnt, örök életű lesz, de jövőre leállítják a koros francia kisautó európai gyártását. Ha minden igaz, a búcsú az EU-előírásoknak köszönhető, de a típus még sok pénzt hozhat más kontinenseken.

A 206-os érdekes pályát futott be: 1998 és 2006 között Európa egyik legnépszerűbb személyautója volt, a 207-es megjelenése óta pedig – átalakított orr-résszel, 206+ néven – az olcsó alternatívát képviseli a nagyobb és drágább utód mellett. A korszerűsítésére viszont már nem költ a Peugeot, pedig erre szükség volna az előírások szigorodása miatt, ha Európában piacon akarnák tartani a típust. Így nincs más választása a francia cégnek, mint beszüntetni a gyártást és a forgalmazást, és más típusokkal kiváltani a 206-ost.

Ez azonban nem jelenti a modell pályafutásának végét. Az autót ugyanis számos más piacon tovább kínálják. Dél-Amerikában és Kínában – ahol eltérő orr- és farkialakítással, Citroen márkajelzéssel is kapható –, valamint Iránban, ahol lépcsős hátú kivitel is készül, tovább ontják a gépsorok az egyszerű felépítésű és olcsón gyártható 206-os változatait.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.