A franciák is tudnak sportkupét rajzolni

2010.09.28. 15:07

Elszoktunk a látványtól, pedig az egykori Venturik és Alpine-ok után ugyanúgy sóhajtoztunk, mint a Porschék vagy Maseratik után.

Most egy új cég próbál megkapaszkodni ezen a csúszós talajon: az Exagon Motorsnál láthatóan nem ügyetlenek a formatervezők, csak a műszaki tartalom tűnik még túlzottan futurisztikusnak. A Fugitive e-GT kellemes arányú darab, és érzésünk szerint akár már egy erősebb V6-ossal komoly fejfájást okozhatna a konkurenciának, de az Exagonnál az aktuális divatnak megfelelően inkább benzin-elektromos hajtásban gondolkodnak. A hajtásrendszert a Siemenstől szerzik be, és a számok szintjén egész tisztességes képességekkel rendelkezik az e-GT. Két villanymotorja összesen 340 lóerős, így 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

A vegyes hajtásrendszer adatai meglehetősen optimistának tűnnek: az ígéret szerint csak villanymotorral mintegy 400 kilométer tehető meg az autóval, és további 400 kilométer a hatótávnövelő benzinmotorral. Mindez azonban túl szép ahhoz, hogy hihetően hangozzék: ha valóban el is megy 800 kilométert, ilyenkor legfeljebb mopedautó-dinamikával haladhat, gyors haladástól vagy komolyabb gyorsításokról biztosan nem lehet szó. Az sem valószínű, hogy a hatótávbővítő motor több száz lóerős lenne, azaz ha már csak ez szolgáltat energiát, szintén nem lehet szó virgonckodásról – vagyis az e-GT legfeljebb néhány tíz kilométernyi dinamikus vezetést enged, és a villanyautó-gyártás árszínvonalát ismerve nem lesz sokkal olcsóbb egy vérbeli szupersportkocsinál.

Ennek ellenére a kis cég bizakodó: 2012-től gyártani szeretnék a típust, hátha akadnak olyan vevők, akik a környezettudatosság jegyében mégis ilyet vennének egy Ferrari vagy Porsche helyett. Az igazi persze az lenne, ha addig sikerülne megsokszorozni az akkumulátorok kapacitását, és így nem lenne többé probléma akár ezer kilométert végigszáguldani egy töltéssel. Addig viszont, amíg ez az álom meg nem valósul, az Exagon sportkocsija is csupán egy formás, de ritka furcsaság marad, amellyel elsősorban plakátokon és újságokban lehet majd találkozni.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.