A Qashqai jó, de csupán rétegmodell, a Tiida pedig nem elég korszerű, hogy versenyképes legyen, így már dolgoznak az Almera valódi utódján, amely jelentősen növelheti a Nissan eladásait Európában.
Ha minden igaz, a Nissannál teljesen új stratégiát eszeltek ki a Golf-rivális számára: jellegzetes, könnyen felismerhető formatervről hallani, amely kiemelheti a szürke tömegből a típust. Így talán a Renault-nál sem érzik majd úgy, hogy a Nissan a Mégane babérjaira tör, és a közönség is jobban harap majd az autóra, mint észrevehetetlen, sematikus elődjeire. A típus állítólag csaknem készen van, hiszen Japánban mindenképp le kell váltani a 2004-ben leleplezett Tiidát, bár nem törvényszerű, hogy a Japánnak szánt változat azonos lesz az európaival, hiszen a Tiida, illetve amerikai megfelelője, a Versa nemzetközi karrierjét csak 2007-ben kezdhette meg.
A Nissan az utóbbi években határozottan háttérbe szorult Európában, mivel elsősorban anyavállalata, a Renault nyomására rétegmodellekkel váltotta le korábbi tömeggyártmányait, de úgy látszik, a franciák is belátták, hogy az ezzel járó termeléscsökkenés hosszabb távon az európai Nissan fennmaradását veszélyezteti.