Egyre szorosabb a BMW–PSA érdekházasság

2010.10.19. 12:34

Alig telt el néhány hét, hogy megállapodtak a müncheniek a Saabbal az 1,6-os négyhengeresek beszállításáról, már a platformokért kopogtatnak a svédek; most pedig az évek óta motorfejlesztő partnerként emlegetett PSA-val borul össze még szorosabban a BMW.

Nyílt titok, hogy a motorok közös fejlesztéséből az érdemi részt inkább a bajorok végzik, a Peugeot–Citroën amolyan csendestársként segíti hozzá a BMW-t a darabszámok növeléséhez – így mindenki jól jár, hiszen a négyhengeres benzinmotorok kevesebbe kerülnek mindkét félnek. Ezt az érdekházasságot erősítették meg ma a franciák és a németek: bejelentették, hogy az elsőkerék-hajtású autóikhoz közös hibrid hajtásláncot terveznek, amelyet a Miniben, az 1-esben, valamint Peugeot és Citroën modellekben használnának.

Hogy ez mennyire lesz valóban saját fejlesztés, nem tudni – Norbert Reithofer, a BMW ügyvezetője óvatosan fogalmazott: közösen fogják beszerezni, fejleszteni és gyártani a technikát. Ez azt is jelentheti, hogy az X6-os és a 7-es hibridhez hasonlóan külső termékekből összelegózott hajtásláncot dobnak össze, de lehet, hogy a BMW Vision Efficient Dynamics valóban jövőbe mutató megoldásaiból állítanak össze egy sorozatgyártásra alkalmas kombinációt.

Látva a többi gyártó erőfeszítéseit, épp ideje lenne a BMW-nek is előrukkolnia egy valódi hibriddel. Igaz, hogy dízeleik a legtakarékosabbak közé tartoznak, de az aktuális trend egyértelműen a villanyhajtás felé mutat. És ha meg szeretnék tartani a technológiai fölényt villogtató arculatukat, nem maradhatnak ki ebből a divatból sem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.