Citroen az S Merci ellen

2010.10.27. 17:45

A franciák eddig meg sem próbáltak öt méternél hosszabb luxusautókat készíteni, de most felbátorodtak, így elkészülhet a DS9, a valaha létezett legdrágább és legtágasabb Citroen.

A különös fordulat Kínának köszönhető: a Peugeot csoport stratégái azt remélik, ezen a piacon még van esélyük megkaparintani egy szeletet a nagy haszonnal kecsegtető luxusautó-piacból, hiszen a vásárlók itt kevésbé foglalkoznak a márkanévhez kapcsolódó presztízzsel, mint Európában vagy akár Észak-Amerikában. Az első lépést már meg is tették tavasszal, a Metropolis tanulmány bemutatásával. Akkor azonban még senki nem gondolta, ami most kiderült a Citroen vezérigazgatójának egy nyilatkozatából. Gregoire Olivier szerint az 5,3 méteres Metropolis szériamodell lesz, amelyet Kínában, a helyi partner, a Changan Automobile közreműködésével fejlesztenek gyártásra éretté.

A végleges modell alighanem hasonló méretű lesz, és szintén a Citroen C6 megtoldott padlólemezére épül majd, mint a tanulmány, bár az már kérdéses, hogy a hajtáslánca is követi a Metropolisban használt sémát. A koncepcióautóban ugyanis egy feltöltött, V6-os benzinmotor dolgozott egy hibrid rendszer részeként, 454 lóerős elvi csúcsteljesítménnyel. Ennél a szériagyártmány nyilván egyszerűbb megoldást tartalmaz majd – talán egy hathengeres dízelt, mivel úgy néz ki, Kínában egyelőre a gazdagabbak számára is lényegesebb szempont a kis fogyasztás, mint a nagy teljesítmény.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a majdani DS9, amelyet már 2012-ben piacra szeretnének dobni Kínában, Európába is eljut-e, de biztosan jobban mutatna egy ilyen a francia elnöki konvoj közepén, mint a jelenleg használt Renault Vel Satis.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.