A Volvo nem versenyzik a 7-es BMW-vel

2010.11.02. 14:53

A cégvezetés még korainak tartaná egy presztízslimuzin kifejlesztését, előbb nyereségessé akarják tenni a vállalatot.

Az óriás-Volvo továbbra is a távoli jövő zenéje
Az óriás-Volvo továbbra is a távoli jövő zenéje

Az új tulajdonos, a Geely első embere még hónapokkal ezelőtt azt ígérte, hogy rövidesen a Mercedes S osztályhoz, a 7-es BMW-hez vagy az A8-as Audihoz hasonló, csúcskategóriás autókkal áll elő a Volvo, ám úgy néz ki, elhamarkodta a kijelentést. Miután a Volvo vezérigazgatója, Stefan Jacoby és csapata elkészült a következő évekre vonatkozó üzleti tervekkel, kiderült, hogy a legfontosabb most az eladások növelése, így addig nemigen gondolkodnak a jelenlegieknél drágább modellek kifejlesztésén, amíg el nem érték az évi 800 ezres szintet. Meglehetősen ambiciózus cél, ha azt nézzük, hogy ezzel már valóban a német prémiumgyártók súlycsoportjába kerülne a Volvo, de más kiút hosszú távon nincsen: csak úgy tudják fedezni a versenyben maradáshoz szükséges műszaki fejlesztéseket, ha nő a termelés és vele a haszon. Tavaly a cég mintegy 335 ezer autót adott el, és ezzel durván 450 millió euró veszteséget termelt.

Jacoby szerint most a Volvo markáns stílusának megteremtése a cél, és olyan, az eddigieknél vonzóbb típusok kifejlesztése, amelyekkel vásárlókat lehetne elhódítani a konkurenciától, és amelyeket ugyanakkor viszonylag olcsón lehet gyártani. Úgy gondolják, mindezt a felhasznált alkatrészek erős szabványosításával lehet megoldani – egy vagy legfeljebb két padlólemezre szeretnék felépíteni az összes jövőbeli Volvót –, illetve teljes stílusváltással. A tervek szerint a jövő Volvóit a skandinávos egyszerűség, elegancia és kompromisszummentes kényelem jellemzi majd, és meg sem próbálják a sportos vonalat erőltetni. Szintén csökkentik a felhasznált motorok számát: eltűnik a kínálatból a V8-as, sőt, várhatóan a hathengeres motoroknak is búcsút inthetünk: egy új, modul rendszerű motorcsaládon dolgozik a Volvo fejlesztőcsapata, amely négy- és öthengeresekből áll majd.

A terv végrehajtása persze nem lesz sem olcsó, sem könnyű, de a kínai tulajdonos várhatóan rászánja a szükséges tőkét, hogy a Volvót komolyabb piaci szereplővé fejlessze, és a Geely révén a világ leggyorsabban fejlődő autópiacán, a Népi Kínában is komolyabb szerephez juthat, mint eddig, ami jó alap a fejlődéshez.