Boss 302, a tudathasadásos Mustang

2010.11.11. 17:33

Két slusszkulcsot adnak a 444 lóerős kupéhoz. A szürkével kezes utcai autó, de a vöröstől megvadul.

A Ford kifejezetten azoknak szánta a Boss Mustangot, akiknek a vezetési élmény számít, és nem a lóerő-adat vagy az árcédula. Ennek köszönhetően került az autóba a TracKey nevű újítás, amellyel kifejezetten a versenypályák nyílt napjait rendszeresen látogató vásárlóknak próbálnak kedvezni. A megoldás lényege, hogy az autó elektronikája kétféle, teljesen eltérő motorvezérlő programot tartalmaz, amelyek a kétféle kulccsal aktiválhatók. A szürke betétes kulccsal az utcai használatra szánt beállítások aktiválódnak, viszont a vörössel egy 200 helyen módosított, pályára való program indul el. Ez alacsony fordulatszámon nyomatékosabbá teszi a motort, növeli a motorfék-üzem hatásosságát, agresszívabb gázreakciót eredményez, és tartalmaz egy kétlépcsős rajtprogramot is, ugyanazt, amelyet a Cobra Jet versenygépben is használnak. A gyáriak szerint így jobb köridőket lehet elérni, viszont a verseny-beállításokkal az autó szinte kezelhetetlenné válik közúti forgalomban.

A Bossból persze így sem lesz valódi versenygép – ahhoz túl sok benne a kényelmi berendezés, és hiányzik néhány kellék, például a bukócső és a tűzoltókészülék – de arra tökéletesen alkalmassá válik, hogy valaki belekóstoljon vele az amatőr versenyek hangulatába, anélkül, hogy egy egész csapatot foglalkoztatna az autó szállításához és beállításához.