Megjött a Saab hobbiterepjárója
A 9-4X-ről eddig csak hallhattunk, de most meg is mutatták a közönségnek – igaz, árulni csak jóval később fogják.
A svédeknek valójában nincs túl sok közük az új SUV-hoz, azon kívül, hogy a Saab márkajelzés díszeleg ezen az autón is. Valójában még abból az időszakból származik, amikor a General Motors volt a Saab anyavállalata – így lehet, hogy a típus a Cadillac SRX műszaki alapjaira épül, sőt, ugyanabban a mexikói üzemben is gyártják majd a két típust. Ennek megfelelően a műszaki megoldások is jellegzetesen amerikaiak. Az alapváltozat motorja 265 lóerős, 3 literes V6-os, az Aero nevű csúcsmodellbe pedig 2,8 literes, 300 lovas turbós V6-os kerül. Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, és bár a teljesítményadatok jól hangzanak, a SUV túl nagy és nehéz, így egyik kivitele sem az a kifejezett rakéta. A szívómotoros 9, a turbós 8,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót.
A Saabnak persze így is jól jön a 9-4X, hisz épp a legkelendőbb SUV-kategóriába érkezik, és észrevehetővé bővíti a típusválasztékot, ami talán segít, hogy felfuttassák az eladásokat. Elsősorban persze Észak-Amerikában számíthat sikerre a típus, ott is vezetik be először, még 2011 tavaszán, Európába viszont csak augusztus táján érkezik meg a Saab SUV, igaz, addigra talán elkészül a dízelmotoros változat is.