Chevrolet Volt, az iszákos villanyautó

2010.11.26. 11:59

Az állami számítás szerint átlagban négy liter benzint fogyaszt száz kilométeren, ami persze csak részben valóságos, részben elektromos fogyasztásban jelentkezik.

Hosszú vita végére tesz pontot az EPA, azaz az egyesült államok környezetvédelmi ügynöksége: kihirdették, hogy hivatalosan mennyit is fogyaszt a Chevrolet Volt. A problémát az okozta, hogy a Volt valóban kétféle energiával megy, azaz valahogy számszerűsíteni kellett az otthon felvett elektromos energiát, és összevethetővé tenni azzal a benzinfogyasztással, amelyet a generátort hajtó 1,4 literes benzinmotor produkál. A GM persze azt szerette volna, ha az áramfogyasztás kis súllyal esik latba, hiszen így fantasztikus fogyasztási adatok jöttek volna ki, de nem egészen így lett. Az EPA úgy veszi, hogy tisztán elektromos üzemben 2,5 liter benzinnek megfelelő energia fogy 100 kilométeren, míg az elektromos energia elfogyását követően 6,4 literre ugrik az autó étvágya. Így hozták ki a 4 literes átlagot, ami a komplikált technikát nézve nem is olyan nagyszerű eredmény, főleg ha azt nézzük, hogy egy jó dízel-kompakt is hasonló átlagfogyasztást produkál.

Ahogy az idő múlik, a Volt egyre kevésbé tűnik annak a gépnek, amely megmentheti a General Motorst. A használati értéke kicsi, az akkumulátor miatt túl drága, és most az is kiderül, hogy lényegében nem sokkal takarékosabb, mint egy hagyományos hibrid. Így legfeljebb hosszú távon hozhatja be a bele fektetett milliárdokat, ha a következő generációk paraméterei kedvezőbben alakulnak.