A Volvo leszáll a magas lóról?

2010.11.30. 16:28

A vezérigazgató nem szeretne a BMW-vel és a Mercedesszel versenyezni, a tulajdonosok azonban másképp gondolják.

Stephan Jacoby, a Volvo első embere továbbra is azt hangoztatja, hogy a Volvo számára az használna a legtöbbet, ha nem erőltetné tovább a német prémium-gyártókkal való versenyzést, inkább saját egyéniségének kialakítására törekedne. „Nem jó állandóan arról beszélni, hogy a prémium-kategóriához tartozunk. Úgy hangzik, mintha felértékelnénk magunkat, ez pedig eltávolíthatja a lehetséges vásárlóinkat. Inkább a márka saját értékeire koncentrálunk, amilyen a skandináv egyszerűség és elegancia.” - mondta az igazgató, aki korábban a Volkswagen amerikai részlegét vezette. Ezzel épp az ellenkezőjét kommunikálja, mint a Geely vezetői, azaz a Volvo új tulajdonosai, akik viszont többször is azt nyilatkozták, hogy a Mercedes S osztályhoz hasonló nagy és elegáns típusokkal szeretnék meglepni a közönséget.

Az Audi, a BMW és a Mercedes ligájába nagyon nehéz betörni, és ezt a Volvo évtizedek óta a saját bőrén tapasztalhatta. Még a Lexus és az Infiniti, amelyek mögött a Toyota illetve a Nissan áll, is sikertelenül próbáltak ugyanolyan hírnevet építeni, mint a német luxusautós szentháromság, a Volvo pedig mindig fél lépcsővel alacsonyabban állt, mint a versenytársak. Jacoby álláspontja ebből a szempontból nézve abszolút érthető: ahelyett, hogy egy olyan klubba próbálna felvételt nyerni, ahová aligha veszik fel a márkát, inkább azokra a vásárlókra koncentrálna, amelyeket a Volvo egyénisége vonz. Ugyanakkor aligha használ a márkának, ha az igazgató és a tulajdonosok éppen ellenkező tartalmú nyilatkozatokat tesznek.