Szó sincs róla, hogy újra összebútorozna az Opel és a Fiat, az együttműködés mindössze egyetlen típusra szól. A háttérben egyetlen motivációt találunk, a spórolást.
Az Opel ugyan túl van válsága nehezén, de ez nem jelenti, hogy ne kellene csökkentenie a költségeket, ahol csak lehet. Úgy néz ki, az egyik pont, ahol megfoghatják a költségeket, az Opel Combo gyártósorának megszüntetése: a dobozjárgányból nem fogy elég, hogy megérje kifizetni egy komplett típusváltás költségeit, így olcsóbb megoldást kerestek. A megoldást a Fiat kínálta, amely nemrég mutatta be a Dobló második generációját, így megfelelően korszerű műszaki alapokkal rendelkezik, a Ford Ka-Fiat 500 páros révén vannak bérgyártási tapasztalatai, és ami még ezeknél is lényegesebb szempont, igazán olcsón gyárt a Tofasnál, a törökországi Bursában.
A szerződés alapján a Fiat 2012-től szállít az Opelnek dobozosokat, méghozzá nem is keveset. Állítólag évi 250 ezer autóról van szó, amelyeket Európában Opel és Vauxhall márkajelzéssel forgalmaznának. Ezzel mindkét fél nagyon jól járhat: az Opel csökkentheti a költségeit, de a Fiat is, hiszen nagyobb tételben olcsóbban gyárthatja a Dobló főegységeinek zömét.
Az üzletben az az érdekes, hogy a Fiatnak és az Opelnek is van már haszonjármű-fejlesztő partnere. A Fiatnál egyedül a Dobló maradt a haszonjárművek közül, amelyhez nincs köze a Peugeot csoportnak, az Opel nagyobb haszonjárműveit pedig a Renault-val közösen fejlesztette. Így meglepetés, hogy az Opel nem a Renault Kangoot veszi át, hanem a rivális Fiat modelljét.