A múlt jövője megérkezett

2010.12.22. 08:45

A TH!NK kisautót a Ford egyik nagy mellényúlásaként tartják számon, de lehet, hogy tíz év után eljött az ideje.

Így visszanézve mondhatnánk, hogy a TH!NK City megelőzte a korát: a norvég elektromos kisautót még az évtized elején karolta fel a Ford, de nem kellett a kutyának sem. Az amerikai vállalatóriás néhány év eredménytelen próbálkozás után le is mondott róla, de néhány befektető révén tovább élt a vállalkozás, sőt, úgy néz ki, ismét próbálkoznak vele most, hogy a villanyautók kerültek az autós világ divathisztériájának középpontjába.

A kisautó használati értékét azzal sikerült valamelyest növelni, hogy négy ülést zsúfoltak a parányi belső térbe – a korábbi változatok kétszemélyesek voltak – és elég vonzónak tűnik az öt éves (vagy 100 ezer kilométeres) garancia is. A City a gyártó szóvivője szerint a maga 160 kilométeres hatótávjával és kiforrott megoldásaival jelenleg a legvonzóbb ajánlat a villanyautó-piacon, ami az átszámítva 7,4 millió forintos vételár alapján legalábbis megkérdőjelezhető. A Nissan ugyanis hasonló áron kínálja a Leafet, amely ugyan szintén hasonló távot képes megtenni egy töltéssel, viszont egy ötszemélyes kompakt helykínálatát nyújtja, így sokkal jobb vételnek tűnik.