BMW i8 - álca nélkül

2011.01.01. 18:06

Amikor 2010 márciusában a BMW levédette az i plusz egy számjegy típusjelölést, még csak találgattunk, mire fogják használni. Az év közben csepegtetett hírek a Megacity és Vision EfficientDynamics prototípusokról már kezdték sejtetni, hogy a radikális hibridekkel egy teljesen új vonalat indít a BMW - az elhintett információk pedig megerősítették, hogy a BMW lényegében egy almárkát szeretne létrehozni ezeknek. Nem meglepetés így, hogy már i8 néven emlegetik a Vision EfficientDynamics tanulmányt, de a legfrissebb, álcázás nélküli képek annál inkább.

Abu-Dzabiban, egy versenypályán szpottolták a matt szürke-strandkorlátkék színkombinációban pompázó Vision EfficientDynamics-ot, vagyis i8-ast – egyszerűbbnek tűnik az utóbbi jelölés. A gyári operatőrökön kívül igen jó minőségű képeket készített a kémfotós is: az eddig ismert, filigrán formához képest egyértelműen látható, hogy az i8 közeledik a sorozatgyártáshoz, már kezd egészen autó formát ölteni.

Lehet persze, hogy csak mi szoktunk már hozzá az elsőre sci-finek tűnő formavilághoz, de a dizájn evolúciójánál érdekesebb lenne, ha a műszaki paraméterekről is csepegtetnének a müncheniek némi információt. Ha kitartanak a háromhengeres dízel és a mintegy 350 lóerős csúcsteljesítményű hibrid hajtáslánc mellett, meglehetősen szokatlan luxusautót állítanak majd az i sorozat élére. Lehet, hogy a horrorisztikus, 150 ezer eurós híresztelt ár is azt a célt szolgálja, hogy ne jusson sokaknak eszébe megvenni az i8-ast.

Fotók: Teamspeed