Feltámad a leghaszontalanabb autó
Kétszemélyes törpeautó tető és rendes szélvédő nélkül – ez a koncepció már tíz éve sem tűnt túl ígéretesnek. Nehezen érthető, hogy a Smart miért próbálkozik vele újra.
A Smart 2001-ben lepte meg a közönséget a Crossblade-del, amely az első generációs ForTwo tető nélküli változata volt. Sok haszna már akkor sem volt, hiszen a nyitott törpe épp azt veszítette el, ami a legjobb volt benne: hogy igazán kis mérete ellenére teljes védelmet nyújtott az időjárás ellen. Ennek ellenére készült belőle egy kétezer példányos széria, és mivel a Smart akkor még egész új volt, el is vitték a vásárlók. Most pedig előszedték az egykori ötletet, legalábbis erre utalnak a szabadalmi rajzok, amelyek a napokban szivárogtak ki.
Az új változat annyival tűnik barátságosabbnak, hogy az ajtók már teli kivitelűek, és nem csak egy-egy rúd van a helyükön, amely nem enged kiesni az aszfaltra. A szélvédő és a bukókeretek kialakítása viszont arra utal, hogy olyan teteje ennek sem lesz, ami menet közben is használható, legfeljebb valami ponyva, amit az álló autóra lehet kifeszíteni. Így aztán ez is csak valamiféle hobbiautónak lesz jó, ami már egy kiadósabb eső után kellemetlen partnerré válik, azaz kevesebbet nyújt, mint akár egy vászontetős roadster.
Valószínű, hogy a Crossblade utódját már jövő tavasszal bemutatja a Smart – így összeköthetik a premiert az előző generáció tízéves születésnapjával – de kevéssé valószínű, hogy ebből többet készítenének, mint az elődből.