A Lexust visszahívva is szeretik

2011.01.08. 08:24

Ismét a Lexus lett az Egyesült Államok legsikeresebb prémiumautókat gyártó cége: összesen 229 329 kocsit értékesítettek a 2010-es évben, amivel megint beelőzték a német riválisokat.

A verseny egyre szorosabb: 2009-ben még 19 473 autóval adott el többet a Lexus a BMW-nél – 2010-ben ez a szám 9 216-ra csökkent. Az idén is második helyezett BMW ugyanis 220 113 autót értékesített az USA-ban. A harmadik a Mercedes-Benz lett 216 448 eladással, ami 14 százalékos növekedést jelent a cég életében.

Az elemzők szerint a Toyotát érintő visszahívások jelentős mértékben hozzájárultak a Lexus térvesztéséhez, de a német riválisok erősödése nem csak ennek köszönhető: a BMW és a Mercedes évről-évre többet költ reklámokra, marketingstratégiájuk agresszív.

Az Audi ugyan 23 százalékkal adott el több autót idén, de még így sem veszélyes az élmezőnyre: ők idén lépték át először a 100 ezres bűvös határt.

A Toyota hírhedt gázpedál gondjai után a Lexusnál is számos visszahívási akció történt a 2010-es szezonban: először a kormányművel adódtak gondok, majd egyes modellek üzemanyagtankjáról derült ki, hogy baleset során felrobbanhatnak – de a kettétörő szeleprugók sem ismeretlenek a gyár életében.