918 RSR: a Porsche száguldó laborja

2011.01.10. 14:27

Három motor, két turbófeltöltő, 36 ezret forgó lendkerék és négykerék-hajtás – mindez benne van a stuttgartiak kísérleti versenygépében, amelyet a Detroit Motor Show-n állítottak ki.

Az egyedi jármű célja az, hogy új műszaki megoldásokat teszteljenek általa, amelyeket később a Porsche utcai- és versenyautóiban egyaránt hasznosíthatnak. A karosszéria lényegében azonos a korábban bemutatott 918 Spyderével, bár csukott, a műszaki tartalom viszont jobban hasonlít a 911 GT3 hibrid változatáéra. Az állandó hajtást egy 563 lóerős biturbó V8-as biztosítja a két hátsó keréken keresztül, de az első kerekeket is hajtják, két, egyenként 102 lóerős villanymotor-generátorral. Ezek fékezéskor visszanyerik az autó mozgási energiájának egy részét, és ezzel az anyósülés helyére szerelt lendkereket pörgetik fel, akár 36 ezres percenkénti fordulatszámig. Ez az energia később az első kerekeken keresztül hasznosítható – tipikusan kigyorsításoknál jön jól az a plusz kétszázegynéhány lóerő.

A működési elv ismerős lehet, ez lényegében egy KERS, az a rendszer, amely az F1-ben lényegében megbukott – ugyanakkor elképzelhető, hogy más versenyágakban, például a hosszú távú sportkocsiversenyeken jobban beválik. Egyelőre ugyan nem tudni, hogy a Porsche éles bevetéseket is tervez-e a 918 RSR-rel, vagy valóban csak kutatási célokra használják majd, teljesítménye és formája alapján az első lehetőség is fennáll.

A 918-ast eddig csupán tanulmányautóként láthattuk, de már hallhattunk pletykákat arról, hogy ez a típus lehet az új utcai Porsche szupersportkocsinak, azaz a Carrera GT szellemi utódjának előfutára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.