9-5 Sportwagon: ezzel duplázhat a Saab
A svédek számára létfontosságú a 9-5 sikere, de ehhez eddig hiányzott a kombi változat. A Saab azonban pótolja az elmaradást: tavasszal mutatja be, ősztől pedig forgalmazni is kezdi a tágas típusváltozatot.
Ahhoz persze, hogy minél kevesebb vásárlót veszítsen a márka, minél előbb hírt kellett adniuk a 9-5 Sportwagon létezéséről. Ennek köszönhető, hogy már most megmutatták az autót, sőt, a legfontosabb adatokat is nyilvánosságra hozták. A bő ötméteres óriáskombi puttonya hasonló stílusban készült, mint az elődjéé, azaz vaskos C oszlopok és késhegy-forma hátsó oldalablakok teszik karakteressé az autót. A Saab az Opelhez hasonlóan úgy alakította ki az ötödik ajtót, hogy tökéletesen belesimuljon a lökhárítóba, ellentétben számos más gyártóval, amelyek itt egy esztétikai szempontból minimum megkérdőjelezhető lépcsőt alakítanak ki – így a svéd kombi a legharmonikusabbak közé tartozik a kategóriában.
A bő tizenöt centis hossznövekedés az autó befogadóképességének is jót tett: a korábbi 415 helyett 570 liternyi csomag fér bele az övvonalig pakolva, lehajtott hátsó ülésekkel pedig épp 1,6 köbméternyi áru szállítható. Ezek tisztességes értéknek számítanak, bár messze nem kiugróak, elég csak a Mercedes E osztály 695 literes rakterére gondolni.
A Saabban 3:2 arányban osztva dönthetők az ülések – ilyenkor 1,96 méteres, csaknem sík felület áll rendelkezésre. Természetes, hogy a nagy kombi elérhető lesz motoros csomagtérajtóval is, ezen kívül van második rekesz a padló alatt, és többféle, a szállított tárgyak elválasztását és helyben tartását szolgáló elem. Érdekes megoldás a motoros ajtó programozhatósága: beállítható, hogy meddig nyíljon a gomb megnyomására, így a funkció alacsonyabb garázsokban is használható (ilyen van az Insigniában is). A Sportwagon műszaki tartalma lényegében megegyezik a szedánéval, csupán néhány részlet hangolása tér el az eltérő tengelyterhelések miatt.
A svédek számára a kombi bemutatása legalább olyan fontos lépés lehet a túlélés felé, mint a 9-5 szedán gyártásának beindítása volt, hiszen az előző generáció vásárlóinak több mint a fele kombit vett, és valószínű, hogy az új Sportwagon is hasonlóan népszerű lesz. Ráadásul ez az utolsó Saab, amelyet készen örökölt a cég még a GM korszakból, azaz ezen, és a Mexikóban gyártott 9-4X SUV-on kívül a következő két-három év során aligha lesz olyan újdonság, amellyel javíthatják az eladásokat, és ezzel továbbléphetnek a nyereséges működés felé.