A Toyota elhozza az ideális kisautót

2011.02.05. 12:13

A Yaris HSD az eddigi leghatékonyabb városi jármű lehet, és már tavasszal megmutatják a japánok. A Toyota hibrid hajtáslánca itt tényleg megmutathatja, hogy mire képes.

yarishsd

A Toyota most valóban hozzálátott ahhoz, amit évek óta ígér: összes nagyszériás modelljéből készít hibrid változatot. Az első fecske az Auris HSD volt, amely egy az egyben kapta meg a Prius hajtásrendszerét, de a nagy durranás mégis inkább a Yaris lehet, hiszen a hibrid hajtás előnyei igazán városi forgalomban mutatkoznak meg, ami viszont az alig négyméteres modell vadászterülete. Egyelőre csak annyi biztos, hogy itt is ugyanazt a masszív hibrid hajtást használják, mint a többi modelljükben, de valószínű, hogy nem az eddigi 1,8 literes Atkinson-motorral, hanem egy kisebb teljesítéményű, takarékosabb benzinessel.

A HSD változat persze már nem a kifutó Yarisra épül majd, hanem a következő generációra, amelyet egyelőre csak Japánban mutattak meg a közönségnek. Alighanem ez az oka annak is, hogy a Genfi Autószalonon még csak tanulmányautóként lesz jelen a Yaris HSD: valószínű, hogy a szériaváltozat csak az ősz folyamán mutatkozhat be. Az eddig nyilvánosságra hozott egyetlen fotóról csak annyi derül ki, hogy a tanulmány rengeteg LED-et kap az első lámpájába, és viszonylag látványos, nagy légbeömlőt az orrára.

A hibrid kisautón kívül Genfbe is elhozza a Toyota a Prius sorozat második tagját, a hétszemélyes Prius+ modellt, amely nagyobb családi kirándulásokra is alkalmas, egyterű-forma jármű, a már megszokott hibrid hajtásrendszerrel.