Elveszti a lelkét a következő Porsche 911?

2011.02.07. 17:49

Állítólag nem lesz kézi váltója, a motor sem a hátuljába kerül, viszont lesz benzin-elektromos változat. Az ortodox Porsche-rajongók biztosan kitérnek a hitükből.

A Porsche eddig mereven ragaszkodott néhány, igazából önmagáért való furcsaságnak látszó műszaki megoldáshoz a 911-es tervezésekor. Ilyen a farmotoros elrendezés, amelyet a legelső Porsche prototípusok óta alkalmaznak a cégnél. Ez akkortájt még előremutató ötletnek tűnt, de már bő fél évszázada elkezdtek kikopni a sportkocsi-építésből. A 911-est azonban így kezdték gyártani, és ragaszkodtak ehhez az elrendezéshez, annak ellenére, hogy a középmotoros építésmód egyértelműen célszerűbbnek bizonyult.

A legújabb pletykák szerint azonban vége a múltba révedésnek: a következő 911-es generációt állítólag már középmotorral tervezik, így kedvezőbb lehet a súlyelosztása, ami versenypályán és közúton egyaránt hasznos lehet. Ezen felül a manuális váltót is kidobnák a Porsche tervezői: a jövő 911-eseibe csak dupla kuplungos PDK váltó kerülne. Ezen felül egyes, drágább kivitelekbe az F1-ből ismert KERS rendszer egy változatát is beépítenék, amely a fékenergia egy részét nyerné vissza, és ezzel segíthetné a gyorsításokat néhány másodper erejéig.

Ha mindez megvalósul – amiben egyáltalán nem lehetünk biztosak – az egyértelműen a hagyományokkal és az eddigi stílussal való szakítást jelentené, de egyben azt is, hogy a 911-es komolyabb, korszerűbb ellenfele lehetne az olyan versenytársaknak, mint a Ferrari 458-as, a Lamborghini Gallardo vagy akár az Aston Martin V8-as.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.