Esflow: szexis kupé a Nissantól

2011.02.11. 15:35

A Nissan Z karakterét örökölte, de itt semmi nem kötötte a tervezők kezét. A lendületes forma ráadásul környezetkímélő műszaki megoldásokat rejt, igaz, a villamos hajtás használhatósága még mindig megkérdőjelezhető.

Az Esflow egyelőre persze csak tanulmány, amelynek az a legfontosabb feladata, hogy a Genfi Autószalonon a Nissan standra csalogassa a nézőket. Erre tökéletes: hosszú orrával, hatalmas kerekeivel és rövid túlnyúlásaival igazán látványos, és bár az L alakú lámpák inkább érdekesek mint szépek, valószínűleg kevesen bánnák, ha a típus rövidesen megjelenne a Nissan kínálatában. Egy ilyen autóba persze egy erős benzines V motort képzelnénk első látásra, amilyen a 370Z hathengerese, de itt teljesen más megoldást használtak a tervezők, ahogy az a kipufogócsövek teljes hiányából sejthető is.

Az alumínium karosszériát két villanymotor mozgatja, a hátsó kerekeken keresztül. A kettőt egymástól függetlenül szabályozza az elektronika, így nem csak az autó gyorsításában vesznek részt, de a sportkocsi stabilitásának megőrzésében is szerepet játszanak: segíthetik a szűkebb fordulást, vagy épp ellenkezőleg, akadályozhatják, hogy a gép kitörjön. Ahogy egy villanyautóhoz illik, az Esflow félelmetesen jól gyorsul, 5 másodpercen belül elérheti a 100-as tempót, de a tervezők szerint kanyarban is helyt áll, mivel a súlyelosztását igyekezték az optimális közelébe hozni. Az autóban egyébként hasonló Li-ion akkucsomagot használnak, mint a szériagyártású Leaf esetében, méghozzá olyan nagy kapacitásút, amellyel a gyári adatlap szerint akár 240 km is megtehető két töltés között, ez azonban nyilván csak lépésben poroszkálva igaz. A padlóig tiport gázpedál könnyen a töredékére csökkentheti a hatótávot, egy ilyen látványos gépben pedig aligha könnyű önuralmat tanúsítani.

Nem kizárt, hogy a Nissan valóban készít egy hasonló szériamodellt a 370Z, vagy méginkább az utódja alapján, de mire elkészülhet a gyártásra alkalmas változat, addigra alighanem elkészülnek az első komoly konkurensek is. Legalábbis az évtized közepére hasonló villany-sportkocsikat ígér az AMG, és az Audi sportosztálya is.