Range Rover 3,4 literes fogyasztással

2011.02.17. 14:21

Sok mindent el lehet mondani a Range Roverről, de takarékosnak nevezni naiv dolog lenne. A Genfben bemutatkozó Range_E prototípussal mintha csodát tettek volna: 3,4 literes fogyasztással keltik jó hírét.

A terepjárót kilométerenként 89 gramm szén-dioxid kibocsátással hirdetik, ez gázolajra visszaszámítva 3,4 liternek felel meg. Nyilvánvaló, hogy nem a 9,3 literes szabványos fogyasztású Range Rover Sport TDV6 motorjának sikerült ennyire elvenni az étvágyát, hanem a hozzá kapcsolt elektromos hajtáslánccal érték el az álomértéket a fogyasztásmérési cikluson.

Annak ellenére, hogy hosszabb távokon nyilván a Smart-szerű adat többszörösét fogyasztja a háromliteres dízel, azon a 32 kilométeren, amíg a lítium-ion akkumulátor hajtja a hátsó tengelyhez kapcsolt villanymotort, emisszió nélkül tud közlekedni. Azon kívül, hogy konnektorról feltölthető, az is komoly újdonságnak számít, hogy dízelmotorral sikerült összehozniuk a hibridhajtást az angoloknak, még ha párhuzamos elrendezésben is.

Igaz, a konkurenciához képest kicsit késve érkezik a Range Rover hibrid változata, de ha a prototípus jellemzőit a szériamodell is örökli, a többiek inkább marketingfogásnak értékelhető megoldásival szemben igazán innovatív technikát kínálnak majd az angolok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.