A következő A3-as lassan a régi A4-esek szerepét veheti át az Audi palettán: visszafogott méretű, mégis elegáns belépőmodell válhat belőle.
A modellek lassú felhizlalása természetes folyamatnak tekinthető az autóiparban: az egyes típusok minden generációváltáskor nagyobbak, kényelmesebbek, jobban felszereltek, és persze drágábbak lesznek. Így járt az Audi A4-es is, amely szűkös belépőmodellből teljes értékű luxusautóvá vált, így azonban kell egy autó, amely betölti a régi A4-esek szerepét. Alighanem ennek köszönhető, hogy az Audi az idei Genfi Autószalonon már egy A3-as alapú szedánt mutat be. Egyelőre csupán tanulmányautóként láthatjuk, de valószínű, hogy Ingolstadtban már a szériagyártás lehetőségét fontolgatják.
Az A3 tanulmány szedánnak kifejezetten tömör építésű: a hossza csupán 4,4 méter, azaz a VW Jettánál is bő 15 centivel rövidebb. A vázlatok alapján ugyanakkor határozottan sportosnak tűnik, lendületes tetővonalával, hatalmas kerekeivel és határozottan agresszív orr-részével. A műszaki adatok is arra utalnak, hogy az Audi a fiatalabb vásárlókat próbálja megnyerni: a tanulmányba a TT-RS öthengeres turbómotorjának 408 lóerős változata, illetve ugyanennek a modellnek a négykerék-hajtása kerül.
A szériagyártás nyilván nagyban függ majd attól, hogy a tanulmányra hogyan reagál a közönség, de így látatlanban is valószínűnek tartjuk, hogy több piacon is tárt karokkal fogadnának egy lépcsős hátú kivitelt. Észak-Amerikában és Kínában igen népszerűek a négyajtósok, ahogy a Közel-Keleten és Ausztráliában is könnyebb ilyen formájú típusokat eladni, sőt, a prémium-szegmensben még az európai vásárlók is könnyebben elfogadják a szedánokat, mint a tömeggyártmányok esetében.