Új Golf, majd egy évtized után
Majd tíz éve nem árul a VW nyitott Golfot, amióta 2002-ben beszüntették a hármas kabriót. Úgy tűnik, meggondolták magukat a hosszú böjt után: a hatosból megint lesz vászontetős.
Eddig is nehéz volt logikát találni a nyitott Golfok ritmusában, hiszen az első generáció nyitott változata után csak a harmadikból csináltak megint kabriót. A számmisztika szerint az ötösből kellett volna újra vászontetőst csinálniuk, de azt kihagyták, talán az Eos kedvéért. A hatos számút viszont megint érdemesnek találták arra, hogy elhagyják a tetejét, és az eredmény nem is rossz: egész kellemesen mutat az új népkabrió.
Nem utolsó sorban a kevésbé kitüremkedő kupak miatt mutat elegánsan a hatos, de a bukókeret elhagyása is jót tesz neki – ezt az A3-ból ismert felpattanó védőrendszer helyettesíti. A tető elektrohidraulikus mechanikája egyébként 9,5 másodperc alatt nyitja-csukja a vásznat, és egészen harminc km/h sebességig képes erre a kunsztra.
Ettől eltekintve nem sok újdonságot rejt a szeles Golf: benzinmotorokból az 1,2-estől a kétliteresig lehet válogatni, míg a csodálatos dízelkabrió érzést egyhatos és kétliteres TDI-vel lehet átélni. A GTI LED-es hátsó lámpái mögött 250 csomagtér marad a behajtott tető alatt, ami akár egy hétvégi bevásárlásra is elég lehet – hiába, a napsütéses órákban kevésbé gazdag Németországban sokan értékelik a vászontetős autók praktikus oldalát.