Saab tanulmány Ferrari stílusban

2011.03.01. 16:46

A PhoeniX már a Pininfarina egykori tervezőzsenijének munkája, bár kérdéses, hogy néhány jó forma elég lesz-e a túléléshez.

A Saab egyelőre azért kapaszkodik, hogy saját túlélését biztosítsa, de ehhez új modellek, új stílus kell. Épp ezért a szakma egyik legjobb nevű formatervezőjét szerződtették, azt a Jason Castriotát, aki annak idején a Ferrari 599-es és a Maserati GranTurismo főtervezőjeként vált ismertté. A sztártervező csak tavaly ment a Saabhoz, de már most hallat magáról: készített egy igazán látványos tanulmányt, amely már a jövő Saab modelljeinek – ha ugyan lesznek ilyenek – stílusát vetíti előre.

A PhoeniX egy háromajtós sportkupé, sok érdekes formai ötlettel. Ilyen a tetőív, amely hátul levállik a karosszériáról, és egyfajta különálló szárnyacskát alkot, vagy a vaskos, lágy bordákkal díszített motorháztető. A hűtőmaszkot is teljesen átrendezték, és úgy tűnik, Castriotának sikerült valami érdekesebbet kitalálnia, mint az aktuális egyen-hűtőrács. Ez lehet az a részlet, amely igazán hamar megjelenik a Saabokon, hiszen a márkaarculat erősítése lehet az egyik módszer az eladások növelésére.

A tanulmányt egyébként a divatnak megfelelően hibrid hajtáslánc mozgatja: a BMW-től átvett 1,6 literes turbómotor 200 lóerős változata az első kerekeket hajtja, a hátsókat pedig egy 33 lóerős villanymotor forgatja. A gyáriak szerint a PhoeniX így 5,9 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a csúcssebessége 250 km/h, a fogyasztása viszont csupán 5 liter 100 kilométerre. Az efféle optimista adatok persze hozzá tartoznak a kor tanulmányautóihoz, de hogy az autó a valóságban is képes-e mindarra, amit ígér, az egyelőre egyáltalán nem biztos.

Az autó elvben a Saab fejlesztés alatt álló megoldásait hivatott bemutatni – illetve azt, hogy a Saab valóban megpróbál felkészülni a jövőre. Ha a PhoeniX alapján kellene dönteni arról, hogy a cég túlél-e, azt mondanánk, megérdemel még egy esélyt, de egyelőre abban sem lehetünk biztosak, hogy a cégnek egyáltalán lesz pénze új modellek gyártásba küldésére. Az viszont legalább látszik, hogy vannak ötleteik a folytatást illetően.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.