Lamborghinit darabolni jó?
Így kell feltámasztani egy karriert: ha már nem jut más az eszünkbe, szeleteljünk. A hatás garantált.
Első pillantásra nem is értettük, mi a szösz ez. Annál rendezettebb, hogy karambolban elpusztult autónak nézzük, de nem sokkal. Pedig ez a Sbarro Evoluzione, egy gurulóképes autó, amely egyértelműen a Lamborghinik jellegzetes formavilágára épít. Elölről mintha Reventón lenne, amelyen eleresztettek a lökhárítót tartó csavarok, pedig a gépnek valójában nincs sok köze a valaha volt legdrágább Lambóhoz. Ez az első tengelyvonal utáni részt nézve egyértelműen kiderül. Itt már csak nyomokban fedezhető fel a Lamborghini stílus, és alul kezd kikandikálni valami fura karbonszálas struktúra.
Hátulnézetből már egész egyéni az Evoluzione. A karosszéia elkeskenyedik és meredeken emelkedik, mint egy motorkerékpár hátsó idoma, alul pedig káoszba forduló kilógó gépalkatrészekkel találkozik a szem. A belső tér is sajátságos, a sofőrülés középre került, de még ketten helyet foglalhatnak hátul is, ahogy a McLaren F1-esben. Az érdekes formák alatt húzódó technika sem épp a Lamborghini stílusát képviseli, a hajtást egy négyhengeres Audi turbómotorra bízták, amely 1,8 literes és 180 lóerős. Nem mintha ezzel nem volna gyors a jármű, de egy Lambó-utánzótól azért többet várna az ember.
A svájci Franco Sbarro az 1980-as években még elképzelhetetlenül futurisztikus tanulmányokat készített, de az utóbbi években már inkább csak ötlettelen, régimódi formákat szült a mester. Az Evoluzione nem ilyen – kár, hogy úgy néz ki, mintha egy Lamborghini-darabolós művészi kísérlet végeredménye lenne és nem önálló szellemi termék.