Sirályszárnyas német, 700 lóerővel

2011.03.03. 12:11

A Gumpert Tornante újdonsága, hogy a félelmetes technikához már formaterv is jár.

Így visszagondolva vicces, hogy a Gumpert első modelljét épp Apollónak hívják. A szépségéről híres görög istenség nevét aggatni egy sufnitunerek tervezte sportkocsira – ez vagy a német humor eddig ismeretlen mélységeit tárja fel , vagy egyszerűen ostoba tévedés. Az Apollóra sokféle jelző illik – villámgyors, korszerű, félelmetes – de hogy klasszikus szépség lenne, azzal nehéz volna megvádolni.

Úgy tűnik, erre végül a Gumpert szakemberei is felfigyeltek, így született a Tornante, amelynek a megalkotásához az olasz Touring formatervező stúdió segítségét kérték. A végeredmény - ahogy várható is volt - meggyőző: a forma ízlésesen visszafogott, mégis jellegzetes, a felfelé nyíló ajtókkal és az osztott hátsó ablakokkal kifejezetten kívánatos darab. Azt azért nem mondanánk, hogy elhomályosítja a Ferrarik és a Maseratik szépségét, de legalább nem csak a műszaki szükségszerűségek határozzák meg a külsejét.

A műszaki tartalommal eddig sem volt gond, nem is nagyon nyúltak hozzá. Maradt a 4,2 literes V8-as biturbó motor a maga 700 lóerejével, az autó pedig csupán 1300 kilogrammot nyom, így könnyedén alázható vele a legtöbb szupersportkocsi. A hatfokozatú szekvenciális váltó is a csúcsot képviseli a maga nemében: egy-egy váltás csupán négy századmásodpercet vesz igénybe. A menetteljesítmény-adatokat egyelőre nem közölték, de biztos, hogy 3 másodpercen belül megvan a 100 km/h-s tempó, a végsebesség pedig 350 km/h körül lehet.

A Gumpert úgy tervezi, hogy a Tornante gyártását már 2012-ben megkezdi – nyilván azzal a szándékkal, hogy megtöbbszörözze vásárlói számát.