Vége az Evo-legendának?

2011.03.04. 12:13

Tíz generáció után úgy tűnik, evolúciós zsákutcába került a Mitsubishi. A japánok ugyan megerősítették, hogy 2013-ig még gyártják az Evo X-et, de már dolgoznak az utódon. Az pedig egészen más lesz, mint az eddigiek.

Öröknek tűnt az összkerekes turbós királykategória párharca a Subaru és a Mitsubishi között, amióta 1992-ben mindketten közútra engedték a rali világbajnokságban használt technikák egy részét. Míg a Subarunál a lassú tunyulás jeleit lehet felfedezni mostanában, az Evók eddig hűek maradtak az eredeti recepthez, de ennek most vége lehet. Az Evo X utódja alapvetően más felépítésű lesz, állítják a gyáriak, amiből még nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de mivel szóba került a konnektoros hibrid megoldás, nem ok nélkül rezzentek össze a rajongók.

A Mitsubishi vezetősége a piac változásaira hivatkozik, illetve úgy érzik, nem illik már az Evo a márka arculatához. 2013-ig ugyan még változatlanul folytatják az Evo X gyártását, de egyszer le kell állítaniuk. Ami pedig utána következik, arról hivatalosan még nem nyilatkoznak, de mindenképpen az elektromos technológiában látják a jövőt.

Kétségtelen, hogy sokat változott a világ a kilencvenes évek óta, de az Evók és az STI-k mindig is annyira más pályán fociztak a konkurenciához képest, hogy stabil rajongótábort tudtak kiépíteni maguknak, nem utolsó sorban a ralisikerek miatt. Miután mindkét márka hivatalosan visszavonult a rali világbajnokságból, érthető, hogy megszűntetik az utcai rokonokat is, még ha ezzel nagy csalódást is okoznak annak a pár ezer vevőnek, akik ezentúl nem kaphatják meg ezt a gyakorlatilag egyedülálló recept szerint készült remekművet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.