Elérhető, de villámgyors Skoda

2011.03.09. 15:17

A Fabia R2 megfizethető, de elég jól megy, hogy maradandó élményt biztosítson – és megverje a vetélytársakat a ralipályákon.

Más gyártókhoz hasonlóan a Skoda is meglátta az üzletet az amatőr raliversenyzőkben. Ők azok, akik nem tudnák megfizetni a gyári csúcstechnikát, mégis olyan autót keresnek, amely legalább egy kisebb nemzeti bajnokságban eséllyel indul a kategóriagyőzelemért. Az R2 ezt nyújtja. 1,6 literes szívómotort építettek bele, amely 177 lóerős, de a lényeg nem is ez, hanem a többi főegység. Ötsebességes, Sadev gyártmányú szekvenciális váltó, programozható Magnetti-Marelli motorelektronika, áthangolt futómű és az utcainál jóval hatékonyabb fékek teszik alkalmassá az autót a versenyzésre. Természetesen a kötelező biztonsági felszerelés is bekerül az R2-es Fabiákba, így a homológ bukókeret és a tűzoltó készülék is szériafelszerelés.

A Skoda mérnökei mintegy két évig fejlesztették a versenyautót, amely a maga kategóriájában egyáltalán nem számít drágának: egy-egy példányért 62 ezer eurót – átszámítva mintegy 17 millió forintot – kérnek, ami jóval kevesebb egy csúcskategóriás S1600-as gép áránál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.