Pokoli Mazda, Porschék ellen

2011.03.23. 15:44

Még savba is merítették az MX-5-öst, hogy gyorsabb legyen, és elverhessék vele a legdrágább sportkocsikat. Aston Martinok, Porschék, Lotusok és BMW-k ellen bizonyíthat az angol hosszú távú sportkocsi-bajnokság futamain.

Az MX-5-n GT már első pillantásra is látszik, hogy nem hétköznapi roadster. A vászontető helyén masszív csőháló türemkedik ki az utastérből, az orr-részen a nagy karbon-légterelő szinte az aszfaltot súrolja, a magnézium-felnikre szerelt verseny-abroncsok alapján pedig egyértelmű, hogy hol érzi magát igazán jól a gép. Ugyanakkor az alapkonstrukciótól nem tértek el nagyon, maradt a kétliteres négyhengeres, amely némi tuning után 275 lóerős lett. Ennyi önmagában azonban nem lenne elég, hogy kétszer ilyen erős gépekkel kelhessen versenyre az MX-5-ös, ezért Colin Chapman bevált receptjéhez folyamodtak: addig csökkentették az autó tömegét, ameddig csak lehetett.

A kilók lefaragásának legegyszerűbb módja persze a felesleges alkatrészek kidobálása, de ennyivel nem elégedtek meg a Mazdát tuningoló szakemberek: a karosszériát savas fürdőbe merítették, ami önmagában is 15 kilogramm súlycsökkenést hozott. A masszív bukócsövezésnek köszönhetően a karosszéria gyengülése sem okozott gondot: a merevsége még a savas kezelés ellenére is 17-szer nagyobb, mint amit az FIA szabályai előírnak. A végeredmény bíztató: a kész versenygép csupán 850 kilogrammot nyom, ami az utcai alapokat nézve figyelemreméltó eredmény.

Az eredmény önmagáért beszél: a Mazda valóban úgy megy, mint a legfürgébb utcai sportautók: mindössze három másodperc kell a 100 km/h eléréséhez. Amit pedig az egyenesekben elveszít, azt a kis súly miatt kanyarokban simán visszanyerheti az erősebb, de jóval súlyosabb ellenfelekkel szemben.