Spórolósra hangolják az új Jaguart

2011.03.31. 14:57

Nem mindenkinek jön be a Jaguar XF csodálkozó szemű arca, érzik ezt Coventryben is. Már dolgoznak is az alig három éve gyártott négyajtós frissítésén, és a kémfotósok kenyerét elvéve gyári fotókat is közöltek a prototípusról.

Az álcázás miatt nehezen elemezhető orrplasztikánál váratlanabb újdonságot is bejelentettek: állítólag egy új 2,2 literes dízel kerreg az örvénymintás motorháztető alatt. A négyhengeres 450 Nm maximális nyomaték mellett 190 lóerőt tud, ami még az XF-ben jelenleg elérhető leggyengébb motor, a 2,7-es V6-os dízel teljesítményénél is kevesebb. Ez lesz a luxuslimuzinban az első négyhengeres, cserébe a ZF igen finom nyolcsebességes automata váltóját illesztették hozzá.

Feltehetően a széndioxid-kibocsátási korlátozások indokolják a takarékos dízelmotor fejlesztését, amely a széria stop-start rendszerrel mindössze 149 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként a szabványos mérési ciklus szerint. Ez 5,4 literes fogyasztásnak felel meg, ami a 8,5 másodperces százas gyorsulási érték és a 225 km/h végsebesség tükrében szép teljesítmény, ha a valóságban is reprodukálható. Kérdés, mennyire hatja ez meg a tizenötmilliós alapárról induló XF vásárlói körét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.