Csúcstechnika mókás ruhában

2011.04.04. 18:42

A koreaiak láthatóan sokat tanultak a japán autógyártóktól: az egyik ilyen trükk a játékautó-fazon, amellyel leginkább a Tokyo Motor Show tanulmányautóin szembesülünk eddig. Mostanra azonban a koreaiak is hibátlanul hozzák a stílust, legalábbis ezt mutatja a Kia legutóbbi tanulmányautója, amelyet nemrég lepleztek le Szöulban.

A Naimo név négyzetet jelent, bár jobban passzolna a vicces autócskára az építőkocka: a karosszéria tömege valóban hasábszerű, de alaposan lekerekítették mindenütt, nehogy valahol elvágja a gyerek kezét. A méreteiből persze kiderül, hogy messze nem gyerekjáték, hisz a hossza 3,9 méter, a szélessége 1,84 méter, a magassága 1,59 méter, a tengelytávja pedig 2,65 méter. Belül is folytatódik a játékos formaterv: egyszerű, stilizált formákkal és élénk színekkel találkozni mindenütt. A négyszemélyes utastér ugyan nem nagy, de a lebegő ülések miatt egész szellős benyomást kelt. Az egyszerű formák mögött a legkorszerűbb technikát vonultatták fel: a fedélzeti rendszert az első és a hátsó utasok is érintőkijelzőkön keresztül érhetik el.

A tanulmány értelme elsősorban mégsem a formai különlegességek mutogatása, hanem hogy eladja a Kia új fejlesztésű villanyautó-technológiáját. Az első kerekeket egy 109 lóerős villanymotorral hajtják, amely 150 km/h-s végsebességet biztosít a gép számára. Az energiát itt is, ahogy a legtöbb korszerű elektromos járműben, Li-ion akkumulátor tárolja, amellyel maximum 200 kilométer tehető meg egy feltöltéssel, a megfelelő töltőállomáson azonban viszonylag gyorsan, 25 perc alatt a teljes kapacitás 80%-áig tölthető az akkucsomag. A villamos hajtás mellett egy másik érdekes megoldás is megtalálható a Naimóban: ablaktörlők helyett egy nagy teljesítményű légfúvó tartja tisztán a szélvédőt esőben.

A Kia egyelőre nem tervezi a Naimo gyártását, bár lesz egy mindennapi használatra alkalmas tesztváltozat, amellyel az elektromos hajtásláncot valós körülmények között is kipróbálhatják.