Köszönjük, akkor inkább buszoznánk

2011.04.04. 18:41 Módosítva: 2011.04.04. 18:41

A SIM-LEI tervezésekor persze sokadlagos szempont volt az esztétikum, hiszen a cél egy élhető villanyautó elkészítése volt. Ez pedig az adatok szerint sikerült: kétszer akkora a hatótávja, mint a Nissan Leafé, miközben akár sportos közlekedésre is alkalmas. A karosszéria viszont egész képtelenül néz ki – mint valami átalakulás előtti ebihal, amely lábak helyett valami baleset folytán kerekeket növesztett. Ha egy szóval kéne jellemezni, talán a démoni lenne a megfelelő kifejezés.

A borzalmas külső persze nem teljesen véletlen: jól látszik, hogy a tervezők elsődleges célja a légellenállás csökkentése volt. Erre utal a hátul erősen keskenyedő karosszéria, amelynek még a tisztességes méretű hátsó ablak is áldozatul esett. A rémes külsőért cserébe a mai villanyautók képességeihez mérten kivételes paramétereket kapunk: az autó 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 150 km/h, viszont kímélően vezetve 333 kilométer is megtehető vele egyetlen feltöltéssel. Az energiát természetesen Li-ion akkumulátorcsomag tárolja: 24,9 kWh-nyi töltés fér bele.

A csúnya prototípust a tervek szerint követik a sorozatgyártású járművek, de nem azonnal: a tervek szerint 2013-tól lehet majd megvásárolni. Ez egyrészt jó hír – lehet, hogy addig lesz idő finomítani a formán – másrészt viszont van rá esély, hogy addig a konkurencia is beéri a kis japán céget, és a bő 300 kilométeres hatótávban már nem lesz semmi rendkívüli.