Nem fogunk csalódni az új M5-ösben

2011.04.04. 13:34 Módosítva: 2011.04.04. 13:34

Több mint huszonöt éve létezik az M5-ös. Saját kategóriát teremtett, négy generáció alatt legendává vált. Egyik sem volt visszalépés elődjéhez képest – ez sem lesz az.

Az M5-ös BMW öltönyös autó. Ahogy az M3 GTS overallos, az 1-es M Coupé piké-pólós, ennek is megvan a jól behatárolható célközönsége, még ha a huszonéves elhasznált darabokkal néhányan rontják is egy kicsit az átlagot. Az M5-ösnél mindig voltak erősebb, gyorsabb, különlegesebb autók, de tud valamit, amit a többiek nem: lenyűgöző tudása ellenére alig kell kompromisszumot kötni a hétköznapi használatban, de ha a GPS tévedésből a Nürburgringre navigálja az úrvezetőt, semmiképpen nem marad szégyenben.

Ezt állítja legalábbis Kay Segler, aki a BMW M GmbH főnökeként még kiélvezi az új M5-ös bemutatóján a csillogást, aztán majd átigazol a Mini részleghez, de az már egy másik sztori. Nyilván elfogult, hiszen az ő irányítása alatt készült el nagy nehezen az F10-es M változata. De túl sokan értenek vele egyet ahhoz, hogy a szokásos kritikával illessük, miszerint az M5-ös egyre csak puhul, ellenfelei már többet tudnak.

Igazából mindegy is, hány lóerőt írhatnak majd a katalógusba - ezt persze nem árulták el, hogy maradjon a tanulmányautó sanghaji, illetve a szériaautó őszi frankfurti bemutatójára is izgalom. Annyi új információt tudtunk meg, hogy hétsebességes duplakuplungos váltót kap majd, illetve aktív differenciálművet. Pont erre számítottunk.

Csak az a furcsa, hogy az M GmbH pont a legkifinomultabb vásárlóit éhezteti ilyen sokáig: tavaly nyár óta nincs M5-ös a kínálatban, ezt pedig csak ősztől fogják árulni. De aki kivárja, biztosan nem fog csalódni.