Biturbóra vált a Mercedes E63 AMG

2011.04.22. 12:01

A downsizing kifejezést másutt arra értik, amikor a kétliteres helyére 1,4 literes turbómotor kerül, de az AMG-nél más dimenziókban gondolkodnak. Itt a 6,2 literes V8-ast váltja az 5,5 literes, ikerturbós szörnyeteg. A teljesítmény marad, a fogyasztás csökken, mindenki boldog – legalábbis elvben.

Az új turbós V8-ast a CL osztályban már korábban megmutatták, és most az E63 AMG is megkapta. A jelzés megtévesztő, hiszen már nem 6,2 literes a motor, viszont az előző E63-assal megegyező teljesítményű, 525 lóerős az 5,5 literes, két turbós nyolchengeres – nyilván ezért nem akarták azt a látszatot kelteni a típusjelzés megváltoztatásával, mondjuk E55-re, hogy kevesebbet kínál az új AMG Mercedes. Sőt, az új motor sok tekintetben többet kínál. Egyrészt sokkal nagyobbak a tartalékai: a gyáriak is kínálnak hozzá olyan tuningkészletet Performance Package néven, amellyel a teljesítménye 557 lóerőre növelhető, jelentősebb átépítés nélkül. Másrészt már alapkivitelben is jóval nyomatékosabb karakterű, mint az elődje. A 700 Nm-es csúcsérték 1750-es és 5000-es percenkénti fordulatszám között folyamatosan elérhető, és valószínűleg lehetne több is a nyomaték, ha a hétfokozatú automata bírná.

A nyomatékos karakter a gyorsuláson is látszik, az azonos teljesítmény ellenére 4,5 helyett 4,3 másodperc alatt gyorsul az autó százas tempóra. A végsebesség persze 250 km/h elektronikus korlátozással. Az egész felhajtás azonban nem a jobb gyorsulás, hanem a kedvezőbb fogyasztás érdekében kezdődött az AMG-nél, és a turbósítás meg is hozta a várt eredményt. Az átlagfogyasztás vegyes ciklusban 12,6-ról 9,8 literre mérséklődött – persze ennek a reprodukálásához nem árt nagypapásra venni a vezetési stílust – és valószínűleg a 18,7 literes városi fogyasztást is sikerült lejjebb vinni. A szén-dioxid-emisszió is csökkent, 295-ről 230 g/km-re. Ugyanakkor az a határozott érzésünk, hogy az erősebb turbómotor étvágya igazán sportosan használva semmivel sem lesz kisebb, mint a szívómotoré.

A turbós E63 AMG szeptembertől lesz kapható, Németországban 105 971 euróért, a 27 lóerő pluszt jelentő Performance Package felára pedig 8306 euró lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.