2011.04.22. 14:54

Hosszú hónapok óta szédíti a világot a japán gyártó a nagyszerű, fantasztikus, utolérhetetlen Skyactiv rendszer ígéretével, de lehet, hogy öngól lesz ebből. Olyan újításokat próbálnak csodaként eladni, amelyeknek más gyártó sokszor külön nevet sem ad.

Kezdjük a Skyactiv-G jelzésű benzinmotorral. A kétliteres, 155 lóerős négyhengeres, amelyet a Mazda 3-as négyajtós változatába csomagolnak, közvetlen befecskendezéses, így 5,9 litert fogyaszt 100 kilométeren országúti üzemben, és 8,4 litert városban. Igaz, ezeket az adatokat az amerikai EPA szabvány szerint mérték, ami valamivel reálisabb képet nyújt a fogyasztásról, mint az európai szabványok, de még így is furcsa, hogy a Mazda 2011-ben erre vág fel. A motorhoz tartozik Skyactiv váltó is, egy hatfokozatú automata, illetve egy manuális váltó is. A Skyactiv-MT a kézi váltó hat fokozattal, a Skyactiv-Drive pedig az automata. Ez utóbbiban lehet valami trükk, talán dupla kuplung, vagy más robotkapcsoló, mert egyáltalán nem növeli, sőt, egyenesen csökkenti a fogyasztást.

A Skyactive-trükkök tárházában ezzel még nem jutottunk el a falig - az ilyen néven kínált autók kisebb légellenállásúak, és szerényebb súlyúak is, mint hagyományos testvéreik. Mindez azonban nem hangzik többnek például a VW Bluemotion-modelleknél bevetett, néhány deci üzemanyagot spóroló trükköknél. A különbség annyi, hogy a Mazda ugyanezt a dízelmotort eleve kis fogyasztása nélkül próbálja eladni, így azonban nem valami lélegzetelállítóak az adatok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.