Erre gerjednek a boyracerek

2011.04.23. 12:37

Vidám kis méregzsák a Corsa OPC, de az Opel úgy gondolta, ráférne egy kis keményítés. Vagy egyszerűen csak a modellciklus végét próbálják feldobni a Nürburgring Editionnel.

Igazságtalanság lenne gyengének titulálni a 192 lóerős legkisebb OPC-t, de tudjuk, hogy a teljesítmény sosem elég. Kétszáztíz egységre pöckölték fel a feltöltött 1,6-os motorkát a turbó és a vezérlőelektronika módosításával, de a rövid időre elérhető 280 Nm-es nyomaték talán még nagyobb elismerést érdemel, ha egy Corsában tombol. A többi szám is impozáns, a 6,8 másodperces százas sprint és a 230 km/h végsebesség szép értékek, de a Nürburgring Edition nyerseségét máshol érhetjük tetten.

Mechanikus, lamellás differenciálzárat szereltek ugyanis az átdolgozott OPC-be, ami elsőkerék-hajtású utcai autóknál ritkaságszámba megy. Az eleve nem komfortra hangolt futóművet további 15 mm-rel ültették, és komolyabb féket is vásároltak hozzá a Brembótól. Hogy az optikai tuning rajongói se maradjanak hoppon, dupla kipufogócsövet aggattak a kis Corsa hátuljára, valamint megtoldották az első szoknyát egy fekete peremmel. A 18 colos kovácsolt felni és két egyedi szín, a képeken látható hennavörös és az almazöld alapján lehet egyértelműen azonosítani a felhergelt OPC-t, de közelebbről láthatjuk, hogy diszkréten elhelyeztek azért néhány Nürburgring feliratot a törpén.

Négyezer euró, vagyis bő egymillió forint a felára a különleges csomagnak, amiből az első évben nem készítenek többet ötszáznál. Szinte biztos, hogy hamar el fogják kapkodni őket, hiszen az Opel pont az OPC-vásárlók visszajelzései alapján szánta rá magát a gyilkosan kemény Corsa-kiadásra.