Friss motorok az E Merciben

2011.05.05. 08:11

A taxis-Merci nem túl régi, de a nagy motorcsere-hullám már most elérte. Két új motor bukkan fel a benzines választékban, mindkettő kisebb fogyasztású és erősebb, mint az elődje volt.

Talán minden ma gyártott Mercedes motor közül a 3,5 literes V6-os benzines a legöregebb, de a mérnökök gondoskodásának hála egyelőre tartja magát, bár turbófeltöltő nélkül ma már szinte kövületnek tűnik a választékban. Ahhoz, hogy tarthassa a lépést, teljesen áttervezték: változtattak a hengerszögén – 90-ről 60 fokra csukták össze – és közvetlen befecskendezést kapott. Így most már 306 lóerős, ami az E osztályban 6,3 másodperces gyorsulásra elég 100 km/h-ig, viszont a fogyasztása csökkent: 6,8 literes átlagot adnak meg a gyáriak száz kilométerre, és 159 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, ami egy benzinmotortól szép teljesítmény egy ekkora autóban.

Az E500-as viszont teljesen új V8-ast kapott, az 5,5 literes helyére 4,6 literes, 408 lóerős biturbó nyolchengeres kerül. Nem sokkal erősebb, mint az elődje volt – 20 lóerő a különbség – de ez is takarékosabb valamivel: nagypapa-üzemmódban elmegy 8,9 literrel száz kilométert, és 209 g/km a szén-dioxid-emissziója. Mindkét motorhoz a 7G-Tronic automata váltó új változata jár, amely már stop-start rendszerrel is képes együttműködni – részben ez utóbbinak köszönhetőek a kiváló fogyasztási adatok is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.