Halló, Bugatti Veyron? Itt a rémálmod!

2011.05.15. 17:23

McLaren-1051111455312261600x1060

A McLaren egy új sportkocsin dolgozik, mely – állításuk szerint – minden eddigi szupersportautónál sokkal jobb és a cég vezérmodellje is lesz egyben. A bennfentes körökben csak Mega Macnek nevezett autócsoda várhatóan 2014-ben debütál majd a rajongók előtt, mindössze 500 darabos szériát készítenek belőle.

Lehengerlő teljesítmény, félelmetes agilitás és hétköznapi használhatóság. Ezen triumvirátus köré építi a McLaren az új modellt. Szintén bennfentesektől származik az információ, miszerint a Mega Mac az MP4-12C-nél sokkal nagyobb és mérgesebb, ugyanakkor már ránézésére is sokkal funkcionálisabb lesz, mint elődje.

A modellbe aktív aerodinamikai rendszert is terveznek, mely segítségével mindig az aktuális út- és sebességviszonyokhoz lehet hangolni az autót. A lassulásoknál a farból kiemelkedő, az MP4-ből ismert légféket természetesen az új kocsira is átörökítik.

A kabin minimál stílusú lesz, de kizárólag a legminőségibb anyagokat használják fel. Az ülések mögött mindössze egy kézitáskának lesz majd tároló rekesz, viszont az adatrögzítő elektronika mellé egy grátisz onboard videokamerát is kap a vevő, amivel lefilmezheti a pályázásokat.

A Mega Macet egy ötezer köbcentis V8-as benzinmotor hajtja, mely 799 lóerőt teljesít – azaz literenként 160 lóerő teljesítményre képes. Ez az erő 7 500-as fordulatszámnál jön elő belőle, míg a 800 newtonméteres nyomaték elég széles intervallumban, 3 500 – 6 800-ig elérhető lesz. Az előzetes kalkulációk alapján a 0-100 km/h-s sprint 2,8, a 0-160-as 5,5, a 0-320 km/h-s 22 másodpercbe fog telni.

Az új modell az MP4-hez hasonló karbonszálas Monocell keretre épül, de minden egyes porcikáját alaposan átdolgozzák, és öt lépcsős kipörgésgátlót is kap majd. A Brembo karbon-kerámia féktárcsák ugyanúgy az alapfelszereltség részeit képezik, mint az elektronikus fékerőelosztó rendszer.

Egy érdekes fejlesztés lehet a GPS-es nyomkövetéshez kapcsolódó ABS-figyelő: a Mega Mac blokkolásgátlóját csak akkor lehetne kikapcsolni, ha a műholdjelek alapján versenypályán tartózkodik az autó.

Az új McLaren ötszázas szériáját három-négy év alatt rakják majd össze. A most kikalkulált ár 120 millió forintnyi összegről szól, ami a debütálásig biztosan feljebb kúszik még.

Kép: Autocar