Volkswagen Polo 200 ló felett

2011.05.18. 06:15

Egykor szabály kötelezte rá a gyártókat, hogy utcára is kiadják a ralibajnokságokra szánt versenygépeiket. Amióta nincs ilyen kötelezettség, egyre ritkábbak a Lancia Delta Integráléhoz, vagy az Escort Cosworthhoz hasonló autók – már csak a Mitsubishi Lancer Evo és a Subaru Impreza WRX emlékeztet az egykori homologizációs szériamodellekre. A Volkswagen azonban változtathat ezen.

Úgy hallani, a Volkswagen nem csak a versenyzőknek tartogatja a legvadabb Volkswagen Polót, amelyről a napokban tették közzé az első képeket. Az egyik igazgatótanácsi tagtól származik az információ, hogy a versenygéppel párhuzamosan dolgoznak az utcai Polo R-en is, amely műszaki szempontból igen közel állhat a raliautóhoz. A cél ezzel a raliváltozat népszerűségének kiaknázása lenne, de a döntésben az a felismerés is közre játszott, hogy egy potens utcai sportváltozat nélkül hiteltelennek tűnne az egész sportprogram. Az aktuális Polo GTI 180 lóerős, azaz egyáltalán nem nevezhető gyengének, az R viszont egyenesen a négyméteres kategória legerősebbje lehet. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint az 1,4 literes TSI motor egy 200 lóerő feletti teljesítményű változatát használnák a WRC versenygép 1,6 literes turbómotorja helyett, viszont az utcai Polo R is négykerék-hajtású volna. Ez nem okozhat gondot, hiszen tudjuk, hogy az Audi A1 legerősebb változata kedvéért már elkezdték a Polo padlólemezhez passzoló összkerék-hajtás kifejlesztését.

A raliprogram 2013-ban indul, és úgy tudjuk, az utcai Polo R premierjét is akkorra tervezik, hogy az utcai modell kapcsolatot teremtsen a vásárlók fejében az elérhető Polók és a versenyautó sikerei között.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.